Så övertygar du din arbetsgivare om att flytta till coworking ✌️

Du anser att ert bolag skulle må bättre av att byta miljö till något modernare och smidigare som coworking. Din chef är något motsträvig. Vi har tipsen på hur du övertygar honom eller henne!

1. Det handlar inte om coworking - det handlar om att lösa era problem.

Först och främst handlar det om rätt approach: din chef bryr sig troligtvis mer om att lösa bolagets problem än att sätta sig in i hur coworking funkar. Istället för att fokusera på att utbilda din chef om vad coworking är och hur det funkar i detalj, förklara hur coworking kan hjälpa ert bolag att tackla svårigheter ni ställs inför. Till exempel, många bolag som brottas med låg produktivitet kan höja den siffran avsevärt genom att låta sina medarbetare jobba i en inspirerande miljö med intressanta människor runt omkring sig.

Bolag som har svårt att hitta rätt kompetens och framförallt behålla den finner ofta att coworking underlättar både rekryteringsprocessen såväl som att behålla kompetensen, då kontorsupplevelsen är en stor del i hur vi mår på vår arbetsplats. Det finns många “dolda” vinster med coworking helt enkelt!

2. Berätta hur det kan sänka bolagets kostnader

Beslutsfattare älskar att spara pengar. Vem gör inte det? Coworking är i många fall den mest kostnadseffektiva lösningen på marknaden med flexibla avtal och faktumet att du bara betalar för den yta du faktiskt nyttjar. Uppstartskostnaden är dessutom i stort sett noll eftersom allt ni behöver finns på plats: snabbt internet, skrivare, posthantering, kaffe etc. Bara att flytta in helt enkelt!

3. Förbered dig noga:

Hitta flera argument för coworking som bygger på att lösa era problem. Förbered olika exempel på coworking spaces du tycker verkar intressanta och sålla ut så du presenterar de du tycker verkar bäst och berätta varför. Då visar du på engagemang och att du är mån om bolagets bästa.

Pssst… om du behöver hjälp att hitta argument eller räkneexempel på hur ni kan kapa kostnader genom att byta kontor - hit us up! Vi hjälper er att hitta bästa möjliga lösning för ert bolag!

Föregående

DOSPACE reser 7.8 miljoner i kapital för att accelerera bolagets tillväxt