FLER ARBETSPLATSER BEHÖVS - DOSPACE GÄVLE EXPANDERAR

Knappt ett och halvt år efter öppning håller coworkingspacet DOSPACE på att växa ur sina lokaler på Stortorget, Gävle, och projekterar nu ytterligare ytor i närliggande fastigheten Å-huset. Efterfrågan har varit stor och nu börjar processen att skapa site nummer 2.

Sen öppningen i februari 2019 har bolag strömmat in i de inspirerade coworkinglokalerna på Stortorget. Företagare inom bland annat webb, sociala medier och reklam till IT, bygg, coachning och HR delar nu arbetsdagar och kaffemaskin med varandra. Efterfrågan har varit stor och med det, tillsammans med fastighetsägaren Diös, i ryggen har DOSPACE beslutat att expandera med en till coworking-yta i Gävle.

“Vi erbjuder flexibla och kreativa arbetsplatser för alla typer av bolag. När individer och bolag sitter tillsammans i våra lokaler uppstår också fler värdeskapande synergier mellan bolagen. Vi lever och andas community, det är kärnan av DOSPACE. Därför känns det nu fantastiskt kul att vi kan erbjuda fler bolag denna möjlighet.”
säger Elin Bogren, platsansvarig på DOSPACE Gävle.

“Det känns fantastiskt att, efter bara ett och ett halvt år sedan första etablering i Gävle, få möjlighet att hjälpa DOSPACE att växa. Coworking-ytorna får pendlare, distansarbetare och många fler att komma till stadskärnan, vilket gör att de i allra högsta grad bidrar till en levande och inspirerande stad”

säger Daniel Jansson Westblom, uthyrare, Diös.

Ett 80-tal bolag har idag DOSPACE som arbetsplats i Gävle och i och med den nya siten får ytterligare ca 160 personer plats.

Expansionen har förväntad byggstart hösten 2020 och DoSpace vill slå upp dörrarna för alla nya medlemmar i mars 2021.

Kontakta Elin eller Daniel för att boka en visning eller veta mer!

Elin Bogren, platsansvarig, DOSPACE Gävle Telefon: 076-770 72 72

E-post: elinbogren@dospace.se

Föregående

ABCDEFG…HIQ!